Kontaktné šošovky sú pre ľudí so zhoršeným zrakom v dnešnej dobe nepostradateľné. Nie je sa čomu diviť, sú sice nákladnejšie, ale tiež praktickejšie a pohodlnejšie než okuliare. Málokto ale vie, že prvé správy o nich tiahnu do hlbokej minulosti.
Pôvodnú myšlienku, ako doplniť optický systém oka tekutinou a sklom, vyslovil Leonardo da Vinci. Základnú myšlienku kontaktných šošoviek uverejnil v roku 1801 Angličan Thomas Young.
Prvé kontaktné šošovky boli z vyfúknutého skla, znášané však boli len krátkodobo. Pre niekoľko prvých pacientov ich vyrobila firma Zeiss. U nás je po prvý krát aplikoval sklenené šošovky z celuloidu Teissler. Ďalej sa kombinovali materiály sklenené s plastickými.
Prevratným momentom vo svetovej kontaktologii je rok 1953, kedy akademik Wichterle a profesor Líma objevujú mekkú kontaktnú šošovku. Nový materiál bol označený názvom HEMA. Od roku 1965 sa tieto kontaktné šošovky aplikujú tiež u nás v aplikačných strediskách.
Dodnes sa mekké šošovky vyrábajú dvoma spôsobmi, a to odstredivým liatým do formy, alebo sústružením zo suchého bloku. Pôvodné šošovky maly nízkú priepustnosť pre atmosferický kyslík, čo malo za následok komplikácie z dlhodobého nosenia. Postupne sa začínajú vyrábať šošovky s maximálnou hydratáciou až 78%, ktoré prepúštajú veľké množstvo kyslíku. Ich nevýhodou je ale vyššia tvorba depozít a kratšia životnosť. Tieto okolnosti privedli výrobcu k výrobe tzv. „disposable šošoviek“, tj. šošoviek na plánovanú výmenu.
Telefón: +421 232 101 085
E-mail: info@kup-sosovky.sk
Andrea Votavová
Revoluční 1017
290 01 Poděbrady
Česká republika
Cookies sa používajú na ukladanie vášho nastavenia a preferencií, analýzu návštevnosti našich stránok, sprostredkovanie funkcií sociálnych médií a na personalizáciu obsahu a reklám. Informácie o používaní našich stránok tiež zdieľame s našimi partnermi z oblasti sociálnych médií, reklamy a analytikov.
Technické cookies Tieto cookies sú potrebné pre Váš pohodlný nákup a správne fungovanie e-shopu. |
|
Google Ads Platforma pre reklamu vo vyhľadávaní, bannerovú reklamu, YouTube reklamu, retargeting, meranie konverzií. |
|
Google Analytics Analytický a marketingový nástroj pre zisťovanie správania sa užívateľa na stránke, za účelom návrhu lepšieho rozvrhnutia, funkcionalít a ďalšieho vylepšovania stránok, profilovania užívateľa a zacielenia personalizovanej reklamy. |
|
Smartsupp Nástroj pre instantnú komunikáciu s klientom |
|
Seznam.cz Retargeting pre lepšie zacielenie reklamy. |
|
Facebook Slúži na lepšie zacielenie reklamy v rámci reklamnej siete Facebook |